top of page

גישור לגירושין אצל מטפלת זוגית – מי ומתי צריך את זה


גישור לגירושין

אורי ודנה הגיעו אלי לגישור.

כבר בפגישה הראשונה דנה הצהירה שהיא מעוניינת לעשות הסכם גירושין והגיעו אליי כי חשוב להם שהמגשרת תהייה עם רקע טיפולי. " רציתי מגשרת שהיא גם מטפלת" ציינה. ניסיתי לברר מדוע .

תשובתה הייתה "בגלל הילדים".

"יש לנו 2 ילדים קטנים , בני שנתיים וארבע, ואנחנו רוצים לעשות את ההסכם שיהיה טוב גם בשבילם. אנחנו גם רוצים שתדריכי אותנו איך לספר להם ואיך להתמודד".

בהמשך השיחה הבנתי דבר נוסף.

דנה, קבלה החלטה להתגרש אחרי שעברה תהליך טיפולי ארוך, ומזמן עברה את השלב האמביוולנטי. מבחינתה, רצתה הסכם גירושין מידי תוך ידיעה ברורה איך ייראה ההסכם. התרשמתי כי היא כבר נפרדה רגשית וזקוקה כעת רק לגירושים הפורמאליים.

לעומתה, אורי סיפר כי רק לפני חודש שמע ממנה על רצונה להתגרש. בעיניים דומעות אמר "נכון, היחסים לא משהו, אבל אני לא מבין, אני בהלם".

כשדנה ניסתה לדבר על ההסכם אורי דיבר על "שלום בית" . "אני לא יכול להכריח אותה להישאר איתי, אבל אולי עוד אפשר להציל משהו".

הפערים ביניהם חייבו עבודה אישית ממוקדת וקצרה עם כל אחד כדי להעריך את עתיד הקשר אם כן או לווא, את המצב הרגשי של כל אחד מהם ובהמשך למצוא את האיזון המתאים להמשך התהליך. רק שנוצרה יותר בשלות רגשית אצל אורי , יכולנו להתחיל לדבר על פרטי ההסכם וגובש הסכם גירושין שלקח בחשבון את צורכי וטובת הילדים.

לאחר אישור ההסכם נפגשנו שוב וקיימנו 3 פגישות לפרידה, לסגירת המעגל הזוגי שלהם והדרכה לשמירת הורות מיטיבה לילדים.

בתהליך זה, השתמשתי הן במיומנויות שלי כמטפלת זוגית והן במיומנויות שלי כמגשרת בגירושין , תוך מתן מקום והקשבה לכל אחד מבני הזוג ומקום מיוחד לילדים בגירושין.

חגית פריידס

מטפלת זוגית ומגשרת בגירושין

כפר סבא


כל הפוסטים

bottom of page